Lørdag d. 21 Juni sov vi længe og om formiddagen gik vi ind til centrum af Grenaa (der var bare langt).
Efter aftensmaden gik Henriette i bad i båden og pludselig var der også dampbad i Henriettes kahyt. Det var en slange til varmtvands beholderen der var sprunget. Vi øsede vand op og Hans reparerede slangen.
Kl. 23:00 var vinden løjet og vi besluttede os for at sætte kurs mod Kerteminde. Vi sejlede ud af Grenaa havn og satte sejl.
Kl. 01:47 modtog vi en SMS med en glædelig nyhed, Helene og Anders havde fået en søn 3979 g og 53 cm. Besætningen på Barolo ønsker tillykke.
Det var en virkelig flot natsejlads med en konstant vind omkring 5-6 mS.
Kl. 04:15 døede vinden ud for Samsø og vi startede motoren. Solopgangen var helt fantastisk.
Da vi kom ned til fyn friskede vinden, men desværre var det ret i mod vores kurs. Vi fortsaate for storsejl og motor. 22. Juni Kl. 09:00 ankom vi til kerteminde. Her spiste vi morgen mad og derefter fik Helle og Hans en lille Lur mens ungerne så DVD film.
Log data 22-06-08:
Trip 57.97 nm
Total 1572.2 nm
Motor: 116.6
GPS tur ialt: 150 nm
GPS total: 1591
Mandag 23-06-08, Skt. Hans.
Mandag aften springer slangen på varmtvands beholderen igen læk og denne gang stod der blankt vand I bunden af båden (ca 50 liter).
Hans forbander Bavaria for ikke at bruge pex rør der kan holde til varmtvand. Vi laver en nød reparation og undlader at tænde for det varme vand.
Derefter tager vi på Restaurant og til et kæmpe sankthans bål på kerteminde Nordstrand.
Tirsdag 24-06-08
Hans tager i byggemarkedet og køber pex rør der kan holde til 95 grader samt fittings så vi kan få monteret en blande ventil på varmtvands beholderen og derved undgå at skolle os når der åbnes for det varme vand. I løbet af dagen bliver nyt pex rør og blande ventil monteret.
Vi har også haft nogle problemer med fejl alarmer på lade systemet på motoren, hvilket også bevirker at vandtemperatur alarm pæren ikke tænder når motoren får tænding. (Alarmen virker godt nok)
Men for at være på den sikre side har vi i dag også monteret termometer på motorens kølevand, så vi kan følge med i motor temperaturen.
I morgen tidlig regner vi med at sætte kurs mod Kiel (ca 80 sm)