Peniche til Cascais, endnu en dag med motorsejlads.

For 3. dag i træk måtte vi igen motor sejle. Denne gang var der dog mellem 5-7 ms vind men desværre imod. Der var også lovet regn, men det fik heldigvis først efter at vi var ankommet til Casacis. Den sidste time havde vi en rigtig god sejlads på kryds indtil Cascais, vi kapsejlede lidt med Mango og Hilde.
 
Og sikke et syn der mødte os da vi rundede molen indtil Cascais kl. 16:30, på superyacht pontonen lå det danske kongeskib fortøjet, med et kæmpe dannebrog svajende fra hækken. Vi sejlede hen forbi det og i spøj forslog skipper at vi skulle lægge til langskibs på dannebrog, men det mente resten af besætningen på Barolo var en dårlig ide. Det viste sig at vi var to danske slibe i havnen, nemlig kongeskibet dannebrog også Barolo.
 
Vi lagde til ved receptions pontonen og fik checket ind i Cascais. Portugisere er generelt utroligt venlige, men der lidt meget parpir arbejde når der skal checkes ind.
Da vi kom ned til båden efter at have checket ind kunne skipper igen høre en mærkelig lyd på motoren, og denne gang kun Finn fra den norske båd Hilde også høre det.
Besætningerne fra Hilde og Mango blev budt på Gin og Tonic på Barolo, hvor efter skipperne lyttede lidt til ulydene fra Barolos motor.
Der er en Volvo forhandler på havnen Cascais og det lykkeds at lave en aftale om at kigge på motoren den efterfølgende dag (i dag).
 
I dag åbnede jeg så indtil motoren og kunne se at der lå metal spåner mellem motoren og gearet. De så jo ikke godt ud. Men volvo forhandleren havde hørt om det før og kendte til fejlen. Nu har de skruet motoren af fundamentet, og rykket den 20 centimeter ind i båden. Den defekte kobling er afmonteret og vi får en ny monteret på mandag eller tirsdag.
 
Cascais er en kæmpe marina med utroligt fine faciliteter, men den er også lidt dyr, lige knap 40 eur om dagen. Cascais by er virkelig hyggeligt og vi nyder det alle her.
Ungerne har hygget sig med Lina og Elma på lege pladsen og snakket ørerne af vagterne ved kongeskibet, men alle har vist hygget sig gevaligt.
 
Log data:
Trip log: 57.03 nm
Tur i alt (gps): 1920 nm
Motor: 359.9 t
Vand: 18.4 C
 
Total log: 3405 nm
GPS total: 3362 nm